Tuesday, June 4, 2013

Mijn ronde van België

De O zo taaie muur van Geraardsbergen


Maandag 3 juni,6:00 en de wekker gaat om aan de laatste mega duur training te beginnen. Dit alles voor mijn vakantie te 20 juni. Om 6:40 probeer ik met een gedemonteerde fiets op bus station Goes de lijnbus richting Terneuzen te nemen. Zegt de bus chauffeur " dat is geen vouwfiets ". In een zo goed als lege bus stuurt hij mij er dan ook uit. Nu wil ik zeker naar België, waar ze niet zo regel gericht zijn. Dus ik fiets naar s'Heerenhoek om daar de fietsbus te pakken. 

Na Terneuzen vervolgt mijn weg zich zo snel mogelijk richting Gent. Na Gent zak ik verder af richting de Vlaamse Ardennen. Hier maak ik kennis met de eerste kuitenbijters. Er zullen er nog meerdere volgen. Met bepakking en een 11-23 pion moet ik deze vandaag trotseren. 
Mijn weg vervolgt zich richting Kluisbergen, Ronse,Brakel en vervolgens Geraardsbergen. Hier neem ik even de tijd voor een bord pasta. Na 3000 Kcal smaakt dit dan ook goed. Vervolgens klim ik door Geraardsbergen richting de muur. Voor mij is het de eerste keer dat ik de muur ontmoet. Op kracht stoemp ik naar boven en ik haal het zonder af te stappen. Na deze beklimming volgt de Bosberg. Ook weer zo'n taaie kasseien klim. Vervolgens vervolg ik mijn route richting Merelbeke en Affligem. 

De tijd tikt door en het is duidelijk het zal een lange dag worden. Na de vele klimmetjes volgen de laatste kilometers met wind tegen. 
Na het plaatsje Boom nader ik het centrum van Antwerpen. Bij het station geeft mijn gps zo'n 259 km aan. 
Het is nu wachten op de stoptrein richting Roosendaal om zo weer richting Goes te keren.
Vandaag is me wel duidelijk geworden hoe diverse en avontuurlijke België nog is.



No comments:

Post a Comment