Sunday, August 12, 2012

Al weer een Marathon !

Zondag al weer vroeg uit bed, 5:30 gaat de wekker. Nog even een bakje pasta naar binnen werken om vervolgens samen met Sebastiaan Zweedijk richting Chimay te rijden.

Chimay ligt in de Belgische Ardennen tegen de Franse grens. Even inschrijven om vervolgens de 100 km marathon te rijden. Sebastiaan en ik gingen om de zelfde tijd van start. Als Sebastiaan zijn turbo er in gooit, deel ik mijn eigen marathon in.
Hoe zonnig het ook mag zijn zo drassig is het in de bossen. Grote plassen en volle riviertjes dwongen vele bikers om te voet verder te gaan. Naast prachtig klimmen was het natuurlijk ook heerlijk afdalen. Zeker met 28 graden is afdalen dan een hele beloning. Klabamm daar vliegt een tak tussen mijn derailleur en ja hoor de achterpad is gebroken. Hier was ik op voorbereid en er zit dan ook snel weer een nieuwe pad op.
Het tempo weer op pakken en weer verder. Klabam hetzelfde herhaald zich. Nu heb ik geen achterpad meer en word het dus lopen.

Een paar Belgen hebben mij nog geduwd en de rest ben ik lopend naar bevoorrading 3 gegaan. Daar eerst even wat gegeten om vervolgens naar een dorpje in de buurt te lopen. Dan maar even in de zon zitten en wachten op Sebastiaan die nog aan het fietsen was. Sebastiaan was ingelicht en haalde mij dan ook op.
Al met al een pracht marathon behalve jammer dan ik deze niet uit kon rijden. Volgendjaar herkansing dan maar.


Chimay Marathon



No comments:

Post a Comment