Sunday, February 17, 2013

Zanderige toestanden

Bikers: Antoine de Kort, Thijmen van de Vrede, Pim van de Swaluw




Zondagochtend 6 uur gaat de wekker en ik ga er dan ook rond half 7 uit. Op een nuchtere maag leg ik een bodem van pasta. 7 uur pak ik mijn tas en fiets om vervolgens richting Thijmen te fietsen. Samen met familie van de Swaluw en een afgeladen Beebikes-Nutswerk bus vetrekken we richting de Strandrace te Rockanje. Voor mij en Thijmen is dit de eerste strandrace ooit. Ook is dit een mooie test om te kijken waar we staan met onze conditie. De profielbanden zijn ingeruild voor brede ballonbanden. De bandenspanning is zeer laag, dit zullen we dan ook nodig hebben om ons een weg door het zand te banen.

Half 11 wordt het startschot gegeven en vetrekken er velle zotte bikers als een speer naar het 1e keer punt. Mijn start gaat lekker al weet ik  mijn krachten moet verdelen en ik laat Thijmen en Pim dan ook gaan. Zij vormen zich bij de kopgroep. Samen met wat andere bikers draaien we wat rond om de wind te trotseren. Mevrouw en Meneer van de Swaluw moedigen me aan en roepen voluit "denk aan die chocolade". Haha ja ik heb ze wel is verteld dat als ik het zwaar heb, me zelf naar mijn reep chocolade toe rijd die in mijn tas ligt te wachten.

Het is toch wel weer wennen zo voluit te gaan en dit zo vroeg in het seizoen. De basis voelt goed en dit motiveert me om dit het komende seizoen te versterken. Na de finish gauw richting de Nutswerk bus om daar mijn pure chocolade te nuttigen. Wat kan eten toch lekker zijn na zo'n inspanning. Er volgt dan ook snel nog een bak Spaghetti om alles weer aan te voeren. De dag is weer goed benut en we keren terug naar Zeeland.

Zo'n strandrace dat moet ik maar is meer gaan doen dat voelt best goed.

http://www.farmfritesstrandrace.nl


Strandrace Rockanje 2013


EveryTrail - Find the best hikes in California and beyond

No comments:

Post a Comment