Sunday, December 15, 2013

Een heerlijke winderig dagje @nktegenwindfietsen


Antoine de Kort (ik) op het zwaarstepunt van het parcours.  Bron:omroepzeeland.nl


Wow ik hoorde vrijdag dat ik bij de 146 gelukkige fietsers zat, die zich vandaag mochten bewijzen tegen de Zeeuwse Wind. Het NKtegenwindfietsen ging voor mij om 9 uur van start. Om zes uur in de ochtend ging de wekker om vervolgens te ontbijten met de nodig voedingswaardes en een sterke Italiaanse Espresso. Nog even genieten van mijn Italiaanse muziek in de auto, voordat de wind het enige was wat ik zou horen.

De wind vandaag was zo'n windkracht 5 en die zou ik dan ook zo'n 8,5 km vanaf Schouwen-Duivenland tot einde kering moeten accepteren. Toen ik mijn tenue aan wou trekken kwam ik tot de ontdekking dat mijn mouwstukken ontbraken. Met korte broek was mijn plan en een 3 laagse shirt/ondershirt combinatie. Zonder mouwstukken dan maar , mijn gevoel was goed ik stond dan ook al dansend aan de start.
De organisatie telde af en mijn blik keek tot over de Oosterscheldekering. Bij de start moest ik deze Gazelle opoefiets zonder versnellingen en terugtraprem opgang brengen. Mijn hartslag zij dat ik mijn best deed en dit moest ik dan ook zien vast te houden. Iedereen het zelfde materiaal dus ook ik moest mij een houdingen zien te geven op deze Hollandse stadsfiets. Niet achterom kijken en naar andere fietsers toe rijdend, fietste ik in grote strijd richting het einde. Bij uit de wind fietsen zou je gediskwalificeerd worden dus dat was links inhalen. Na de eindstreep smaakte de dorstlesser en de ontbijtkoek dan ook zeer goed.

Met de Skoda prominenten tourauto werden we terug gebracht richting Deltapark Neeltje Jans. Hier was iedereen druk bezig zijn ervaring te delen. Wat een sfeer, wat een evenement en dan mochten wij (146 fietsers) deze aftrap geven. Door familie werd ik er nog op geattendeerd dat ik de lokale media had bereikt met een interview op Omroep Zeeland en een foto op hun nieuwspagina. Bij thuiskomen las ik de uitslag en werd mijn duidelijk dat ik 15e ben geworden met een tijd van 19 minuten en 43 seconden. Mijn dag was compleet en ik wil dan ook iedereen bedanken die aanwezig was bij dit geweldige evenement.

NKtegenwindfietsen facebookpagina
Verslag Omroep Zeeland
Uitslagen NKtegenwindfietsen 2013
Foto's


voor het fotoboek :)
De start
Op de kering



1 comment:

  1. Een prachtige prestatie, Antoine!

    En een mooie reportage op Omroep Zeeland t.v...........

    De Zeeuwse wapenspreuk is voor jou zeer zeker van toepassing.

    Een hartelijke groet van Jan en Marjanne

    ReplyDelete