Monday, July 9, 2012

Houffamarathon 2012

Bikers: Antoine de Kort, Jacob de Roo, Thijmen van de Vrede, Sebastiaan Zweedijk en Ricky Sluis

extra's : Gps route en Slideshow



















Jaarlijks keren we met vele Zeeuwse bikers richting de Belgische Ardennen (Houffalize) voor de Houffamarathon. Vorig jaar werden daar ook al door diverse van deze bikers mooie prestaties neergezet waaronder een podiumplek van Mathijs Eversdijk. De grillige Ardennen en de veranderlijke weersomstandigheden maken het deze marathon behoorlijk zwaar.

Vrijdagavond vertrokken we over de E25 richting het zuidelijke Belgie. Thijmen ging voor de 60 km met doel om daar vol gas richting het podium te rijden. Sebastiaan ging voor de 120 km om de uitdaging aan te gaan met zich zelf en de rest. Jacob, Antoine en Ricky kozen voor de 90 km om hun tijd van vorig jaar te verbeteren.
Ons verblijf ? Een 8 persoonsblokhut van C&P buitensport, dit alles voor een goede nachtrust om op zondag fris van start te kunnen gaan. Zaterdag was er vooral tijd om te genieten van de zon die Zondag niet meer zou schijnen.
Na de boodschappen kon ik beginnen met het jaarlijkse ritueel Marathon Pasta. De borden waren overvol want er moesten koolhydraten worden gestapeld. 22:00 lag iedereen op bed om er vervolgens 5:30 uit te gaan. Er stond weer Pasta op het menu en voor sommige Pannekoeken.
8:30 aan de start voor de 120 km, 9:00 voor de 90 en 9:30 voor de 60 km.
Jacob, Antoine en Ricky mochten vooraan starten op de eerste rij. Het begon te plensen en iedereen had een natpak. Nu maakte dat voor mij niks uit en ik begon de eerste meters met een grote glimlach die niet meer van mijn gezicht af zou gaan. De eerste 20 bikers waren te volgen totdat de klim begon. Jacob ging mee ik reed mijn eigen tempo en vond mijn eigen groepje. Ricky deelde deze tocht ook lekker op zijn eigen tempo in. Na vele modder passages was niemand meer herkenbaar al herkende ik Jacob na de 60 km toch wel. We reden een stuk samen en ik reed nog eventjes weg totdat ik bij de laatste bevoorrading lek reed. Jacob maakte er nog een inhaalrace van en behaalde uiteindelijk de 2e plaats bij de beloftes. Zelf was ik blij met mijn verbeterde tijd en een hoger gemiddelde, 4 uur en 55 minuten met een gemiddelde van 19,2.

We gingen naar de Camping waar Thijmen zat, hij keek iets minder vrolijk. Na een 3 en kwartier fietsen op de 1e plek was zijn achter derailleur gebroken, zijn Houffamarathon was goed verpest. Vervolgens kwam Sebastiaan aan met 23e overall op de 120 km was hij dan ook zeer tevreden. Ricky had ook een topdag gehad maar was ook wel blij dat hij een warme douche kon nemen.
De reis ging weer terug naar het vlakke Zeeland met de gedachte naar het volgende Ardennen bezoek.

www.houffamarathon.be


Houffa Marathon 2012




No comments:

Post a Comment