Sunday, April 28, 2013

Een afloop met een sisser in Havelterberg

Antoine de Kort 
                                     

Dat beloofde wat als ik dat ochtend zonnetje op zag komen. Met Thijmen van de Vrede de Ricky Sluijs reden we richting Havelterberg te Drenthe voor een mountainbike wedstrijd.

Dat was dus Half 8 in de auto om vervolgens half 1 smiddag aan de start te staan. 

Het rondje lag er zandering,hard,technisch en snel bij. Een rondje om jezelf heerlijk kapot te rijden. Ehm kapot rijden dan bedoel ik mezelf en niet me fiets. 
Na de start zat ik voor mij doen lekker in me ritme. Thijmen was nergens meer herkenbaar, dat was niet vanwege het opwaaiende stof maar omdat hij de snelheid bepaalde voor de groep. 
Na mijn rondjes gedaan te hebben, vloog ik iets te fanatiek een bocht in en maakte ik een schuiver. Opstaan en weer doorgaan zei ik tegen mezelf. Helaas moest ik wel weer twee plekken inleveren en leverde dat twee schaafwonden op. In de laatste ronde reed ik om af te sluiten nog lek ook. Dat was dus terug lopen richting finish. Na finish nog even de EHBO bezocht die mij weer oplapte. Daar sprak ik trouw Velo Moda drager Anne van de Swaluw die zei dat Thijmen vanaf de eerste ronde zijn zadel + pen moest missen. Hij heeft de hele wedstrijd dan ook staand uit gefietst ( RESPECT). 

Na dit mochten we kijken hoe vriend van Velo Moda Pim van de Swaluw presteerde in het veld Junioren. Hij ronde zijn wedstrijd af met een mooie 4e plek.  

De EHBO lapte me weer helemaal op !
Jodium ontsmet zeg ik dan
Fotografie : Anne vd Swaluw

No comments:

Post a Comment