Sunday, April 21, 2013

Een busje vol met fietsgekken


Bikers : Antoine de Kort, Thijmen van de Vrede en Ricky Sluijs





Het was tijd voor de Nationale mountainbike wedstrijd te Honselersdijk vandaag
Rond half 9 zat ik bij Thijmen aan de koffie om vervolgens kwart voor 9 af te reizen naar Ricky.
Nog scherp van de Koffie bood Ricky zijn moeder ons nog een bakske koffie aan. Na het vol laden van de bestelbus konden we dan ook richting Honselersdijk vertrekken.
Nog wat nodige sportdrank en een stel hyperactive bikers was klaar gestoomd voor deze Amateur A wedstrijd.

Het parcours lag er droog bij en nodigde dan ook uit om hard van start te gaan. Thijmen koos voor de voorste regiones en Ricky en ik hadden zoals anders het achterste startvak. Afijn een grote inhaal race moest het worden. Na de start liep het op de eerste beste singletrack vast. Na wat gevloerde bikers gepasseerd te hebben. Werd het al wat rustiger rijden. Zelf lag ik de eerste ronde ook tegen de vlakte, met een korte doorstart ging ik weer verder. Mijn tempo bouwde zich langzaam op en het was een kwestie van dit vast houden.
Het was een zware wedstrijd al wist ik er nog een 39e plek uit te halen. Thijmen ronde zijn wedstrijd af met de 4e plek en Ricky werd 43e. Al met al geen pech dit keer. Nu het was het tijd om snel wat te eten en de Junioren Elite/Beloftes aan te moedigen. Vriend van Velo Moda Jacob de Roo reed zijn eerste Nationale wedstrijd voor dit jaar en behaalde de 31e plek.

Het was een perfecte dag voor deze competitie met dit geweldige weer. Mijn gevoel " geen prestatie maar wel conditionele groei ". Vriend van Velo Moda Laurent van de Vrede maakte nog wat mooie platen met zijn fototoestel, altijd leuk om je zelf in actie terug te zien. Volgende week een herkansing in de Nationale Mtb wedstrijd te Havelte.

No comments:

Post a Comment