Sunday, January 26, 2014

Een serioso training met de vrienden van Velo Moda

Van links naar rechts Pim,Thijmen en ikzelf (Antoine)
Zondagochtend 7 uur gaat de wekker. Ouch gister was het iets te laat dus ik zit nog niet echt in mijn ritme. Even een ontbijtje naar binnen werken om vervolgens richting Thijmen van de Vrede te fietsen waar de koffie klaar staat. Na Pim van de Swaluw opgehaald te hebben gaat de koers naar Hoogerheide.

Deze serieus getrainde wedstrijd bikers nemen mij als genieter mee op een rustige 140 / 171 hartslag training.
Ik weet dus dat ik het zwaar ga krijgen aangezien mijn hartslag meestal 10 slagen hoger ligt. Ach laat je niet gek maken MENTAAL daar win je een heleboel mee.



Zoals anders in deze tijd van het jaar is de ondergrond zand,modder en grote plassen. Het is stevig aanpoten en mij hartslag zit dan ook grotendeels tussen de 170 en 180. Thijmen en Pim zitten nog maar net aan de 153. Thijmen en ik rijden op onze bij elkaar geraapte winterfietsjes met v-brakes remmen die het zo nu en dan gewoon niet doen. Ach het is mooi dat materiaal soms geen verschil maakt, als je er niet op let. Niet iedereen is even vrolijk met ons als we ze inhalen door de diepe plassen met gevolg een natte douche. Kom op mountainbiken is geen sport voor watjes, ga anders naar een beautysalon. De training zit er na 45 km op en de gegevens van mijn Polar zeggen genoeg 162 avg, 191 max, 2218 kcal, en 2 uur en 41 minuten onderweg. Gelukkig heeft Thijmen pannenkoeken mee die smaken dan ook beter dan anders.

Het resultaat.



No comments:

Post a Comment