Sunday, April 15, 2012

A day in Houffalize


Bikers: Antoine de kort, Thijmen van de Vrede 


Houffalize gelegen in de Belgische Ardennen is een geliefde locatie bij veel mountainbikers. Nu kom ik hier al enkele jaren om mijn klimbenen wakker te maken. De eerste keer van het jaar was het voor mij maar ik ging wel op het juiste moment, want het  Houffalize Bike Festival was aan de gang. Met diverse wedstrijden waar onder de UCI wedstrijden 4cross,XC men en Xc Woman. 
Nu kon ik helaas pas zaterdag middag vertrekken. Dat mocht de pret niet drukken want s'avonds stond ik samen met mijn bikefriends te kijken naar de fourcross wedstrijd. Op tijd naar bed want half 8 in de ochtend ging de wekker om vervolgens kwart voor 9 te biken met Thijmen. Vele van ons sliepen uit na een nacht heerlijk Belgische Chouffe bier. Wij reden de rode route van zeg maar 40 km, lekker klimmen en mooie afdalingen. Aan het einde van de route nog even wat steile weg klimmen gepakt om vervolgens te lunchen in de super accommodatie Moulin 22. Na een stevig lunch konden we genieten van de wereldtop mountainbikers met aan de leiding Nino Shurter en Julian Absalon. Absalon reed in de laaste rond weg van Schurter en zette Houffalize 2012 op zijn naam. En niet niet te vergeten zaterdag won Velo Moda vriend Pim van de Swaluw de wedstrijd bij de junioren.


http://www.houffalize-mtb.be/

Kijk de wedstrijd terug via Red Bull TV


A day at Houffalize



No comments:

Post a Comment