Thursday, July 4, 2013

Dag 6 Terracina - Napoli

Klim naar Sperlonga
1 van de mooiste klimmen die ik ooit gemaakt hebt Sperlonga


Vandaag de laatste dag tot mijn eindpunt Napoli. Vandaag geen haast maar vol op genieten van de laatste kilometers. Goed weer slechtere wegen en veel plezier.

Samen met een 66 jaar oude renner fietst ik naar Sperlonga om daar aan de klim te beginnen. Omhoog heb ik prachtig zicht over de Thyreense zee. Deze pracht route leid me via wat beklimmingen naar Itri.  Vanuit hier begin ik af te dalen richting de kust, met een gangetje van 60 vlieg ik dan ook met het andere verkeer mee over deze weg. Na Castel Volturno veranderd het gebied in een plaats waar zo te zien straat prostitutie het meest populaire vak is. De sfeer is wat grimmig en ik stamp deze 15 km dan ook vrolijk door. Vervolgens stop ik voor Pozzuoli nog even om mijn water bij te vullen. Hier spreek ik een groep van zo´n 8 Zwitsers die van Rome naar Napels fietsten. Na Pozzuoli is het voor mij bekend terrein na 5 keer Napoli en omgeving gezien te hebben voelt het dan ook als thuiskomen. Na over de kasseien van Napels met het verkeer mee te fietsen word ik verrast door een fietspad. Wat krijgen we nou ? Napels heeft fietspaden aangelegd. Na een ere rondje over Piazza Plebuscito fiets ik richting mijn vaste herberg Hostel of the Sun.

Bij aankomst in hostel kijken mijn vrienden van Hostel of the Sun dan ook vreemd op. Ben je helemaal met de fiets gekomen uit Holland nee niet uit Holland uit Milaan. Ze vroegen de oren van mijn kop. En ik was stanco, een beetje moe na 6 dagen stampen op de pedalen. Na een verfrissende douch begin ik dan aan de laatste 3 dagen van mijn niks doen vakantie in Napoli.


Een warm onthaal in Hostel of the Sun
Thank you very much Hostel of the Sun Napoli









No comments:

Post a Comment