Monday, July 1, 2013

Dag 3 La Spezia - Follonica

Dagje strand
Een dag je aan het strand.. ehm langs het strand 


Zondag 23 juni, La Spezia 7:00 en de gordijnen gaan open. De zon is nog niet wakker maar ik wel en begin daarom ook mijn tassen in te pakken. Vervolgens maak ik mijn fiets klaar en krijg ik rond 8:00 nog een super ontbijt. Na het nodige fruit,cake,croissants,gekookt eitje en meer is de basis gelegd.

De klim van gister is nu een afdaling richting La Spezia. Deze afdaling maakt mij dan ook gelijk wakker. Al pak ik hem rustig aan, er moeten vandaag nog meer kilometers gemaakt worden. Om La Spezia uit te komen moet ik eerst het dal uit klimmen. Boven aangekomen zie ik dat Pisa al word aangegeven.
Via de kust vervolg ik mijn weg richting de Luxe kust plaats Viareggio. De boulevard is druk bezaaid met luierende strandgasten,snelle wielrenners en zoekende auto's naar parkeerplekken. Dit zorgt voor de nodige rode lichten en file vorming. Met de wind in de rug ben je dan als fietser toch net iets sneller, al is het wel opletten geblazen met overstekende strandgangers en openslaande autodeuren. Soms rij ik met een heus peloton van renners en vervolgens weer alleen. Prachtig hoe mooi vlak rechtdoor kan zijn na een voorgaande heuvelachtige dag.
Viareggio trekt mijn aandacht met het nodige fruit en groente in een prachtige groenten zaak. Ja prachtig... de dame die mijn bedient straalt als Miss Italia. Zondag morgen en zo'n stralende lach wow, stoppen met dromen je komt voor 3 bananen. Ze zegt dan ook Banana ? waarop ik antwoord si certo. Na een kort praatje verlaat ik deze prachtige groenteboerin. Na bij Pisa de Arno over te steken volgen er nog meer rechte stukken naar Livorno. Sommige stukken zijn wel 30 km rechtdoor gaaappp. Na een lunch in Livorno, start ik mijn andere helft voor de dag. Grossetto zit in mijn hoofd maar is helaas net iets te ver, het word de moderne kustplaats Follonica. Er staat veel wind en gelukkig heb ik deze mee. De golven aan de kust trekken veel golf surfers aan en dit is dan ook supervet om te zien.

Follonica bied mij een 2 sterren Albergo 2 met een eigenaar die er ook graag op uit trekt met zijn fiets. Mijn maag word gevuld met Pizza uit een klassieke pizzeria aan de kust. Na de drukte op de boulevard achter me gelaten te hebben, bereik ik mijn hotel kamer voor een goede nachtrust. Met een tevreden gevoel zit de helft er dan ook op van deze totale trip.


No comments:

Post a Comment