Sunday, June 3, 2012

De Smerigste MTB Toertocht van Belgie 2012

Bikers: Antoine de Kort,Jacob de Roo, Thijmen van de Vrede 

Zondag is zoals meestal fietsdag. Samen met Jacob de Roo en Thijmen van de Vrede gingen ik dan ook weer is op bezoek naar onze zuiderburen. De locatie was Ath in België, de omstandigheden, veel regen en bewolkt. We gingen met hoge verwachtingen naar deze tocht, het slechte weer kon ons dan ook niet tegenhouden.

Aangekomen in Ath regende het nog steeds flink door. We waren aan het parkeerterrein te zien  volgens mij de enige Nederlanders. We kozen voor de afstand 55 km aangezien het al koud genoeg was. De organisatie was zeer vriendelijk en had duidelijk geen last van opstart problemen.
Bij het wegrijden werden we meteen verwelkomt door een bui regen. Na het verlaten van de verharde weg, was na 1 pad de fiets al goed vies. Maar we hadden er lol in en gingen al glijdend verder. Zo hard mogelijk over die gladde polderwegen en veel lachen als iemand het weiland in schoot. De hoogteverschillen waren niet echt spannend maar wel leuk met deze omstandigheden. Na een aantal kilometer waren we al niet meer herkenbaar en werd het alleen maar leuker om harder door die plassen te biken. Aangezien de taal in deze omgeving Frans is en ik daar niks van bak, riep ik 'is everybody happy' waar op mevrouw riep 'very happy'. Ze keek wel duidelijk anders, ja wat bezielt men om rond half 10 een toertocht te rijden in deze omstandigheden. De plaatselijke bevolking keek ons dan ook aan alsof we van een andere planeet kwamen.

Na 53 km stampte ik iets te hard door waardoor mijn deraileurachterpad brak en er niks anders opzat om te gaan lopen in de klim. De laatste 7 km maakte Thijmen en Jacob hun training nog een stukje zwaarder om mij al duwend naar de streep te brengen. Ze vonden het dan ook erg leuk om mij andere te laten inhalen in de afdaling zonder aandrijflijn.
Aangekomen in Ath konden we netjes onze fietsen en ons zelf afspuiten. De sfeer was goed,de route was leuk, de organisatie was goed en het weer maakte van deze tocht een geweldige ervaring.




De smerigste toertocht van Belgie 2012



No comments:

Post a Comment