Monday, June 18, 2012

Stoer sturen in Dorst

Bikers: Antoine de Kort Thijmen van de Vrede


In de ochtend was het aan het regenen dus ik gelijk kijken op weer online. De regen zou weg trekken, dus er moest gefietst worden en dan wel op de mountainbike. Thijmen rade aan om naar Dorst te gaan. Dat was voor mij al eventjes geleden al zei Thijmen dat de route uitgebreid was en alleen maar mooier is geworden. Dus wij naar Dorst met de auto om vervolgens kennis te maken met deze Brabantse draaimolen. 


Het is echt een racetrack en dat snappen dan ook vele, het is dan ook standaard geworden om je ronde te timen. Er is zelfs een serieuze ranking met een toptijd van 20:11 over een afstand van 7,5 km. Dat is echt snel want het is een technisch draaiend parcours.
Vandaag lag het er op sommige stukken nat bij dus grote plassen en glijdend door de bochten. De eerste twee rondes reed Thijmen op kop wat mij uitdaagde om hem te volgen. In de 3e ronde waren mijn benen warm gedraaid en reed ik voorop met een pr van 26 minuten. Na dit was de sfeer gezet en er moest nog een rondetijd worden gezet. Thijmen reed achter mij en ik hoorde de ratel van zijn freewheel die gaf voor mij aan dat ik harder moest. Al fietsende gaf hij nog de nodige tips waar ik zeker wat mee kon, dus paste ik ze gelijk toe en rolde nog sneller door het bos.


Na vier rondes ben je er dan ook behoorlijk duizelig van geworden dus werd het tijd om uit te fietsen.
Voor wie nog niet in Dorst is geweest, ga is kijken het is een serieus technisch rondje.


www.mtb-dorst.nl/home/

Mtb Dorst Route


No comments:

Post a Comment