Monday, June 25, 2012

Rondje Steenbergen Duurtraining

Sommige renners hoor ik wel is zeggen ''We rijden altijd heen wind tegen en terug wind mee''. Dat is wel saai, want vaak staat hier de wind in de zelfde richting en dat zou in houden dat je elke keer de zelfde richting heen moet fietsen. 

Nu rijd ik zelf lekker heen waar ik heen wil en de wind daar lach ik naar. Trainen is afzien dus ik maak het mezelf dan ook niet makkelijk. Nu ging de route vandaag richting Steenbergen. Via de Zeelandbrug  over Zierikzee. De wind had ik in mijn rug dus ik zat heerlijk op snelheid en dook dan met 31 een scherpebocht in bij Zierikzee. Grrr bam en daar lag ik dan. Net iets te enthousiast de bocht in gegaan en dan net over zo'n glad wit lijntje. De schade : geschaafd bovenbeen,schouder,elleboog en knie. Gelukkig viel mijn fiets nog mee, mijn shifters en zadel hadden dan ook wat schaafwondjes opgelopen. 
De koers ging verder richting Bruinisse, daar was ik dan ook snel met de wind in de rug. Vanaf daar richting Steenbergen om zo via het bosrijke Halsteren naar Bergen op Zoom te toeren. Bij her verlaten van Bergen op Zoom en 85 kilometer op de teller was het tijd voor de Kasseienstrook in de Hoogewaardpolder. Stuiterend over de kasseien verbeterde ik mijn persoonlijke record op Strava. Langs het spoort bij Krabbendijke richting het mosssel dorp Yerseke, vervolgens richting Wemeldinge. 

De Kattendijksedijk was de laatste troef, al beukend tegen de heerlijke Zeeuwse wind. Thuis aangekomen kon ik mijn wonden verzorgen. Ach wonden schaafwondjes dan het had erger kunnen zijn.


Rondje Steenbergen


EveryTrail - Find trail maps for California and beyond

No comments:

Post a Comment