Monday, September 24, 2012

Het België van..



België ik rijd er graag een stukje voor om. 

Het grote contrast met de Nederlandse netheid zie ik als Belgische vrijheid. Je ziet het terug in de architectuur,wegen en vooral de humoristische omleidingen/bewegwijzering. Dit Seizoen hebben jullie misschien al over mijn bezoeken aan Luik,Brussel,Antwerpen,Geraardsbergen,Mechelen,Gent en vele andere Belgische steden gelezen. Ja het blijft mij trekken die Vlaamse cultuur, dit mede door de grote diversiteit die je onderweg tegenkomt. 

Ook betreft trainen kan je hier je lol op. Zoals de Ardennen, de klimmen zijn hier soms bizar aangelegd. alsof ze het je expres zwaar maken. De Marathons die ik dit seizoen heb gereden waren ook een groot genot. Vroeg op pad om een 2,5 uur later in de Ardennen te staan en daar te genieten van de pure natuur en ondertussen af te zien op zwaar terrein. 

Gisteravond werd de schoonheid van België mij nogmaals bevestigd door Daan Stuyven. De VPRO zende de aflevering ''Het België van'' uit, hier nam Daan Stuyven je mee door zijn België. Geweldig hoe creatief en entousiast hij te werk ging. 
Ben jij ook België liefhebber kijk dan deze uitzending terug op Het Belgie van Daan Stuyven

http://programma.vpro.nl/hetbelgievan

No comments:

Post a Comment