Monday, September 24, 2012

Windkracht 6, ik zeg kracht training

Vaak kijk ik naar het weerbericht , liefst niet teveel regen en graag veel zon. Soms komt wind ook wel weer fijn uit, zo als vandaag. Windkracht 6 vele harten van watersport liefhebbers gaan dan harder kloppen, nou die van mij ook hoor. Wind betekend voor een fietser flinke tegenstand en dat is nou net wat ik zoek voor een korte kracht training.

Na mezelf in bijna winterkleding te hebben gehesen was ik klaar voor de regen, wind en barre weersomstandigheden. Bij het van start gaan werd ik er dan ook diverse keren op gewaarschuwd dat het best glad was. Tot twee keer toe glee mij achterwiel weg maar met een kleine correctie niks gebeurd gelukkig. Dus ik richtte mijn koers richting de Oosterschelde. De wind in de rug is fijn dat betekend snelheid, zijwind betekend hangen en de wind tegen is er om helemaal kapot te gaan. Mijn buitenblad werd goed benut en de Postbrug leek wel de Cauwberg. De scholieren stampte ook stevig door tegen de wind op hun vol beladen fietsen.

Na 1 uur en 11 minuten getraind te hebben kon ik weer genieten van mijn huiselijkcomfort. Heerlijk zo'n verfrissende training.

Windkracht 6 ritje


No comments:

Post a Comment