Sunday, March 10, 2013

Berlicum voor de ene feest voor de ander pech

Verslag : Antoine de Kort 

Thijmen blij met zijn 2e plaats

Vandaag was het zover, mijn eerste nationale mtb wedstrijd te Berlicum. De benen stonden op scherp en niet alleen die van mij maar ook die van Thijmen van de Vrede en Ricky Sluis. We reden rond half 10 naar het Brabantse land om daar te kijken of we wat neer konden zetten in de landelijke mountainbike wedstrijd te Berlicum.

Thijmen had vorige week al zijn 3e plek behaald in Assen, dus hij stond op de eerste rij. Hij had dan ook een goede start en ging er met een groepje van drie er van door. Ricky had net als ik een plek op de achterste start rij. De start is voor mij bij mountainbiken ook het mooist en ik schoof dan ook redelijk wat plekken. Er werd gestreden om een mooie plek op dit technisch en bochtige parcours.
Bam mijn zadel zat een stuk lager en de punt wees omhoog. Het zal toch niet waar zijn ik stapte af en plaatste hem weer in de orginele staat. Na 3 keer zadel problemen en mijn collega's voor te laten, besloot ik na het passeren van de finish om het hierbij te laten. Mijn zadelpen was duidelijk op na 3 mtb seizoenen. Wel jammer dat je nog vol met energie zit die je op dat moment niet kwijt kan.

Nadat ik me had omgekleed tot normale burger kon ik mijn collega Thijmen aanmoedigen die het een stuk beter deed. Hij behaalde de 2e plek en maakte het feestje compleet aangezien er al 2 andere van zijn team ook podium hadden gereden. Vriend van Velo Moda Pim van de Swaluw ging later van start en eindigde op een nette 3e plek bij de Junioren. Al met al 4 podium plekken voor Team Beebikes - Nutswerk .

De organisatie van de Kivada Mtb Berlicum wedstrijd was trouwens super goed geregeld.




1 comment:

  1. Stoere mannen,

    Jullie hebben de elementen weer getrotseerd !! Wat een kou.

    Mooie resultaten en Antoine ....jammer maar de volgende wedstrijd weer veel succes!

    Groeten van een fan.

    ReplyDelete