Sunday, March 24, 2013

What a beautiful day

Bikers: Antoine de Kort en Matthijs Eversdijk

Matthijs Eversdijk 2e bij de 105 min Bergrace te Wageningen.
 
Zo 21:30 tijd om te bloggen. Mijn fiets is zojuist schoongemaakt, mijn kleding zit in de was en de koolhydraten worden aangevuld. Welkom in de de gekke zondag van een fietser.

Vanochtend om half 12 reed ik samen met Matthijs Eversdijk in de auto door het witte Zeeland richting Wageningen voor een 105 min MTB Bergrace. We wisten dat het er daar beter bij zou liggen. Bij Moerdijk was de sneeuw dan ook verdwenen al was de harde wind nog duidelijk aanwezig. Aangekomen in Wageningen haalden we de fietsen eraf. Matthijs had gisteravond nog zijn fiets schoongemaakt, al was daar niks meer van te zien. De pekel uit Zeeland zat overal en mijn banden waren veranderd in wit.

Afijn tijd om mij in te schrijven. Matthijs was zo slim geweest en had zich van te voor ingeschreven en stond op de voorste rij. Voor mij was het startnummer 147, zeg maar achteraan. Na wat pogingen om warm te rijden was het dan echt tijd voor de start.
Na de start was het voor mij de kunst zoveel mogelijk plekken opschuiven, hard fietsen en dat tempo vast houden. Ook al ben ik geen podium kandidaat, het is toch nog steeds strijd met andere bikers die ook zo hard mogelijk over dit parcours willen denderen.
Het was een vrij snel rondje met een mooie klim,vele boom wortels, haakse zand bochten en een snelle afdaling.

Mijn benen waren leeg en ik kwam met een voldaan gevoel over de meet.
Matthijs was duidelijk blij, hij had podium gereden met een 2e plek. Mijn plek was 59e over het totaal klassement en 15e in de klassse 20 tm 30 jaar.
De conclusie van vandaag. De dag is weer optimaal benut.

http://www.bergraceofftheroad.nl
http://matteversdijk.blogspot.nl

No comments:

Post a Comment