Sunday, March 31, 2013

Paasbiken in Nieuwkuijk

Bikers: Antoine de Kort,Ricky Sluijs en Thijmen van de Vrede

Thijmen en zijn Brabantse fanclub 
Paasbike Nieuwkuijk is een jaarlijks terugkerende UCI Internationaal Klasse 2 Mountainbike wedstrijd. De opkomst is altijd groot en de sfeer is goed. Het parcours voor dit jaar was uitdagend met korte explosieve klimmetjes en technische passages. Waaronder de rockgarden, een rotstuin die het afdalen een stuk moeilijker maakt. 

Thijmen en Ricky waren ook van de partij en met een afgeladen bestelbus reden we richting het Brabantse Nieuwkuijk. Even het rondje verkennen en daarna ons gereed maken voor de wedstrijd.
Het lag er droog bij en met wat sneeuw voor de start hadden we het ergste wel weer gehad.
Ricky en ik stonden op de achterste startrij en probeerden na de start zoveel mogelijk plekken op te schuiven. Totdat we in een trechter kwamen met zo'n 40 man die allemaal tegelijk de singletrack op wouden. Thijmen was natuurlijk nergens meer te bekennen die reed in de kopgroep.
Ricky kon profiteren van deze trechter en reed dan ook hard weg. Hierna was het voor mij de kunst om mijn tempo te vinden.

De diesel begon te draaien en ik haalde Ricky in na een lange achtervolging. Het tempo ging lekker en het was nu de kunst om mijn collega bikers achter mij te houden. De speaker riep "Thijmen van de Vrede passeert hier met een groepje van 5. Thijmen had dan ook heel wat supporters, waar onder een 6 tal Brabantse New Kids. Zij zongen en riepen hem toe en dat gaf resultaat. Het bezorgde hem een 2e plek Amateurs A.

Mijn plaats ? 55e van zeg maar 80 deelnemers. Mijn gevoel, tevreden maar ik weet waar ik aan moet werken. Afijn het is nog maar het begin van het seizoen en met de motivatie zit het goed.


Mijn keuze voor vandaag 






No comments:

Post a Comment