Sunday, June 30, 2013

Dag 2 Genova - La Spezia


Panorama
Wat een uitzicht in de buurt van Genova

Na een zoektocht naar een fietsenzaak in Genova en het drukke verkeer doorkruist te hebben, vind ik dan eindelijk een fietsenzaak. Biciclissima Olmo noemen ze zich, dat kan niks anders zijn dan prachtig. Hij heeft een drager maar mijn tassen passen hier niet aan. Hij stuurt me netjes door naar Cocchi bikes. Bij Cocchi bedien ik mezelf en  plaats ik een geschikte drager.

12 uur, nu eerst een bord pasta met een Coca Cola voor de scherpte. Nog 98 km richting La Spezia niet wetend dat ik de meeste heuvels voor me kiezen ga krijgen. De kust word ingeruild voor het prachtige binnenland. De klimmen liggen me wel maar de kilometers tikken niet snel door. Vervolgens maak ik kennis met de heuse Passo del Bracco. De omgeving maakt mij geheel gedesoriƫnteerd maar mijn Gps geeft mij vertrouwen. Na al die heuvels is het tijd om mijn eindbestemming voor vandaag te kiezen, dit word La Spezia. Aan de kust waait het stevig door en de haven is inzicht.

In La Spezia vind ik een hotel helaas is deze volgeboekt. Ze stuurt me 6 km terug de bergop richting Hotel Nella. Laat dit nou net een stevige beklimming zijn. Boven aangekomen was dit het dan ook 3 dubbel waard met een mooi hotel. 120 km en vele hoogtemeters. Erg gaan dan ook 2 pizza's door heen een een Panna Cotta, daarna is het tijd voor een goede nachtrust.




No comments:

Post a Comment