Saturday, March 8, 2014

De liefde voor het Belgische land
















Als het aan mij ligt zit ik het liefst op dn Velo in het zuiden.
Nu is Spanje en Italiƫ net iets te ver weg om in het weekend even een ommetje te doen.
Dus vertoef ik vaak op mijn velo bij onze zuiderburen de Belgen.
Voor mij altijd vakantie wanneer ik de Nederlandse grens passeer

Morgen word het dan ook tijd om weer is een bezoek te brengen aan onze zuiderburen. Houd Velo Moda in de gaten voor de nodige Belgische kilometers. 

De liefde voor het Belgische land

Weg uit de Nederlandse orde en netheid
Hollandse gladheid op het fietspad veranderd in Belgische ruwheid
de Hollandse rechtlijnige wegen en bewegwijzering veranderd
avontuurlijke aftakkingen doen zich voor
zodra ik de grens passeer begint mijn avontuur
ik word verrast door gevarieerde architectuur
Belgische nonchalance helemaal niet verkeerd
vrijheid in plaats van rechtlijnigheid
ik maak mijn kilometers richting het zuiden
omkeren daar denk ik niet aan 
het Belgische land maakt me nieuwsgierig


Antoine de Kort (velomoda.nl)

No comments:

Post a Comment