Sunday, March 30, 2014

Op bezoek bij Lola bikes and coffee in Den Haag (duurtraining)

Bijlage: Video en Gps
Lola Bikes & Coffee Den Haag Noordeinde foto: Maarten Timmer
Vandaag zouden de temperaturen hoog op lopen. Reden dus om er op uit te trekken met de fiets.
Nu stellen veel mensen de vraag over mijn langeduur tochten of ik dit  altijd alleen onderneem. Ja dit doe ik altijd alleen omdat ik weinig liefhebbers kan vinden die mee gaan. Dus ik probeerde het nog is een keer en poste een bericht op Facebook wie er deze Zondag zin had om een peloton te vormen richting Den Haag en terug. Helaas vond ik geen liefhebbers voor een goed Haags bakkie koffie bij Lola Bikes & Coffee. Dus vertrok ik net als anders alleen, waar ik op zich helemaal geen moeite mee heb. Je ontmoet op zo'n tocht genoeg mensen.

Mijn route ging richting Burgh-Haamstede en er was nauwelijks wind wat vrij uniek is aan de kust. Vervolgens zag ik dat de eerste Duitsers in Renesse al weer hun vakantie vierde. Het leek wel zomer want op de Brouwersdam stonden de Campers ook al vroeg aan de kust. Oja het was trouwens de eerste keer dat ik mijn nieuwe Specialized AWOL uit probeerde. Het is een totaal nieuwe ervaring op zo'n stalenframe,hogere zit,bredere 42 mm band en dan nog het nieuwe Brooks zadel wat nog ingezeten moet worden ouch.
Bij Rozenburg pakte ik het pontje om de scheur rivier over te steken. Aangekomen in Maassluis fiets ik richting de Lier. Alle fietspaden lagen hier goed overhoop en ik maak de nodige extra kilometers. Rene de Winter een vriend van Velo Moda beld op waar ik zit hij, zit al aan de koffie bij Lola. Voor mij is het nog 15 km fietsen voordat ik het centrum van Den Haag bereik. Rond 1 uur kom ik dan aan bij het Noordeinde bij Lola Bikes and Coffee waar ik kan genieten van een espresso met een goed stuk dadeltaart. Wow wat een sfeer hangt hier in dit Bike Cafe. Fiets liefhebbers zijn hier in overvloed en de meest unieke fietsen staan dan ook her en der verdeeld. Het personeel is erg vriendelijk en geïnteresseerd hoe mijn rit was. Het lijkt hier wel een woonkamer en ik blijf hier dan ook nog tot 3 uur

Zo het is tijd om terug te keren naar Goes. Via het drukke centrum van Den Haag fiets ik naar Delft. Vervolgens pak ik bij Rozenburg opnieuw het pontje. Bij Stellendam is het tijd voor een garnalen soepie. De brandstof is weer bijgevuld en via de Brouwersdam fiets ik richting Zierikzee terug naar Goes. Thuis aangekomen na 249 kilometers slaat de luiheid toe en ga ik rond 9 uur naar de Chinees om de hoek. Heerlijk zo zitten op een stoel na een optimaal benutte zondag.

www.lolabikesandcoffee.nl



No comments:

Post a Comment