Monday, March 17, 2014

Windmills on my mind (megaduurtraining)

Windmills on my mind

Windmills Kinderdijk


De windmolens van Kinderdijk, wie kent ze niet. Een typisch Hollands beeld wat jaarlijks velen toeristen naar dit dorpje trekt. Nu ben ik hier als kind wel is geweest en er schoot dan laatst ook een beeld van door mijn hoofd. Nu heb ik familie wonen aan de kant dus leek mij dit een mooie bestemming voor de zondag.

Bij het weg rijden om half 10 lag de wind gunstig en dat zou dan ook de hele heenreis in mijn voordeel zijn. Als ik de wind in de rug heb, is een warming up meestal geen optie. De kick van de snelheid en een grootverzet rond draaien geeft mij altijd een groot plezier.
Bruinisse liet ik dan ook snel achter mij en ik de wind blies me richting de Haringvliet brug. Een man die ik inhaalde bleef aan mijn wiel kleven. Deze wat oudere man gaf niet toe en bij de klim van de Haringvliet brug kwam ik met hem in gesprek. Hij was bijna thuis en zei dat hij regelmatig trainde. Bij Klaaswaal pikte ik aan bij een groepje competitieve wielrenners, nu was het mijn beurt om te genieten van het voordeel. Overnemen ik dacht er niet aan tot een renner er zelf om vroeg en ik er achter kwam dat hun training er al weer op zat. De Heinoord tunnel bracht me naar de andere kant onder door het water, einde Heinnoord tunnel zat er nog een serieus klimmetje in. Na Barendrecht pakte ik bij Ridderkerk het pontje naar Alblasserdam om vervolgens bij de molens van Kinderdijk me tussen de Toeristen te begeven.
Iets later bracht ik een bezoek aan familie om rond 3 uur weer terug te keren. Eerst even mijn ritme vinden met de zeurderige wind die me de hele terug reis gezelschap zou houden. Rond zes uur in Oude Tonge at ik bij hotel/restaurant de Lely nog een flink stokbrood met het nodige tonijn en sla. De wielerbrandstof was aangevoerd en de motor kon weer op gang worden gebracht.

Na Zierikzee bood de Zeelandbrug zich aan en de meeuwen speelde nog steeds vrolijk met de wind. De felle BM lamp bracht me veilig thuis door de duisternis. De kilometerstand voor de dag gaf 202 km met een totaal van 7 uur en 26 minuten op de fiets. Een heerlijke dag als toerist in eigen land.





No comments:

Post a Comment