Monday, June 9, 2014

Een dagje strand, nee een dagje bos in Lommel

Een 25 % test klim te Lommel


Afgelopen Zondag ben ik afgereist op de fiets naar Lommel. Daar ligt het Ford LPG test circuit. Na de trein reis stond ik om 9 uur in Roosendaal. Het regende maar ik had goed weer in het vooruitzicht dus ik ging er voor.

Via Zundert vervolgde ik via Hoogstraten mijn weg naar Turnhout. Dit alles door een bosrijke omgeving, zo te zien koos ik niet alleen voor het bos. Vele wandelaars,inliners en andere fietsers waren hier goed vertegenwoordigd. Soms ging de weg spontaan over in een overhard bospad, met mijn Specialied AWOL stop ik nergens voor. Afentoe voelde ik me een heuze zandhaas al sturend door het losse zand. Bij het bereiken van het circuit was het al goed druk op deze warme dag. Er lag dan ook 27 km aan asfalt bij in diverse kwaliteiten. Geen auto's te bekennen deze dag en wegen nog breder dan snelwegen. De 25 % klim deed zich op, hier had ik me dan ook zeer op verheugd. Stampend om hoog met mij hartslag SKY HIGH deed ik deze klim dan ook twee keer. Na deze vaste route was het tijd om mijn brandstof weer aan te voeren met een stevige maaltijd.

De weg terug ging langs Herentals,Geel,Kasterlee,Poederlee,Lille,Westmalle,Oostmalle,Zoersel en via Essen bereikte ik Roosendaal. Heerlijk als je na 215 km met je benen languit in de trein mag plaats nemen.




No comments:

Post a Comment