Tuesday, June 10, 2014

Travel Inspiration starts on a world map.

Milano - Genova - Napoli 2013






















Op de basisschool was aardrijkskunde mijn favoriete vak.
Columbus was mijn voorbeeld, de grote avonturier.
Met een school maatje stippelde we routes uit over de kaart van Denemarken.
Fietstochten die we nooit hebben gemaakt maar die mij nooit hebben los gelaten.
De compactheid van een landkaart geeft je het idee dat alles bereikbaar is.

Toen kwam ik in de tijd van Google Maps.
Satelliet beelden gaven mij nog meer inspiratie.
Gekke Belgische plaatsen zoals Nazareth of Wortel, wat zit er achter deze namen.
Afstanden waren zo berekend op Google Maps. De vraag was alleen konden mijn benen dit ook zo goed verteren.

Routes gingen door mijn hoofd en ik had geen rust voordat ik ze in mijn benen heb gevoeld.
  • Parijs - Terneuzen 
  • Goes - Luik 
  • Goes - Brussel - Goes 
  • Luik - Namen - Geraardsbergen - Brugge - Breskens - Goes 
Het rijden van A naar B en je laten verrassen door de omgeving.
Inspiratie begint bij het kijken op de kaart en routes komen spontaan in me op.
 De vraag geld dan ook...

Wat is het volgende Velo Moda avontuur ?

No comments:

Post a Comment