Tuesday, June 17, 2014

Part 2 of a 2 day cycling trip in Belgium

GIRAFFE

BELGIUM
DESIGN

7 uur in de ochtend en de wekker gaat, na een slechte nachtrust. Afijn opstaan en weer doorgaan.
Tijd om mijn tent in te pakken en me gereed te maken om richting huis te gaan.

Vanuit st Geertruid vetrek ik voor 2 punten rijstevlaai en een espresso naar Maastricht.
Na de Maas over te steken vertrek ik via Lanaken richting de Belgische plaats Tienen.
Vervolgens lunch in in Tongeren bij de broodjes zaak waar ik wel vaker gestopt ben na een zware mountainbike marathon. Hier eet ik zowat een heel stokbrood op met garnalen en groentjes zoals ze dat zo mooi op zijn Belgisch zeggen.
De brandstof is aangevoerd en de koers gaat verder richting de studenten stad Leuven.
Na Leuven vervolg ik mijn weg via het kanaal naar Mechelen. Eerst stop ik natuurlijk nog even in een Belgisch café, nee geen bier maar cola. In Mechelen zien de luchten er dreigend uit en ik haast me dan ook naar Antwerpen. De Turkse bakker voorziet mij daar van de nodige voeding en ik kan weer verder.

In Antwerpen maak ik een paar ommetjes omdat ik me eigen vast heb gereden in een wijk zonder structuur. Via Stabroek verlaat ik de drukte, op naar het Zeeuwse land om vervolgens bij Rilland de trein naar Goes te pakken. Het was weer mooi voor vandaag, op naar de maaltijd.




No comments:

Post a Comment