Friday, January 16, 2015

#Vmadventure From the mountains of Granada to the coast of Malaga + Video

From Granada to Malaga




#Vmadventure Granada - Lajaron 06-01-15


The contrast of the road





























De stalenros mocht weer van stal om in zuidelijke richting kilometers te maken. Granada is een prachtige stad waar ik de nodige dagen van heb genoten. De tempratuur is hier een stuk kouder maar ik had altijd stralend blauweluchten en zicht op de bergen. Mijn weg vervolgde ik richting Orgiva een gebied waar nog steeds hedendaagse hipies leven. Leven in de natuur en terug naar de basis dat is wat deze mensen bevalt. Daar wou ik dus meer van weten en aan het einde van de dag vond ik een pension in Lajaron.



 
#Vmadventure Lajaron - Salobrena 07-01-15

A new day at Salobrena





























Na een goede nachtrust vertrok in richting Orgiva. Een vrouw achter de lokale bar in Orgiva vertelde me dat ik richting Canar moest fietsen. Voor Canar moest ik een overhard pad nemen en zou ik in hipie dorp Beneficio uitkomen.

De weg naar Canar was een klim van eerste klas en het weer voelde als een hete zomerdag. Nadat ik Benificio had bereikt vroeg ik aan een local of ik een rondje mocht doen. Geen probleem iedereen was hier in chille toestanden. Na een gesprek met een hipie Napolitaan koos ik er voor om niet de nacht hier door te brengen. Ik trok toch iets te veel aandacht met mijn uitrusting. Via de onverharde weg bereikte ik weer de bewoonde wereld en vervolgde ik mijn koers om dit dal te verlaten.

De kust kon niet ver meer zijn. Na een stuwdam ging het gelukkig nog bergafwaarts ook.
Via de autoweg bereikte ik Salobrena een leuk kustplaatsje waar ik de nacht door bracht.




#Vmadventure Salobrena - Nerja 08-01-15


Nerja and his Carretera

























Na het ontbijt zocht ik de Carretera red op om richting Nerja te fietsen. Langs de kust hier is veel hoogte verschil dus dat werd toch nog het nodige klim werk. Mannen met dikke buiken en lichte carbon rossen haalden me in en lieten trots hun achterwerk zien. Het maakte mij allemaal niks uit, ik genoot van het uitzicht.

In een tunnel genoot ik van de acoustic en zong ik O solo mio ! Een dame te voet rende door de tunnel. Nee ze rende niet voor mij weg, deze dame was al aan het rennen van Polen. Ik kwam met haar in gesprek en ze was bezig aan haar laatste afstand naar Tarifa. We gingen nog even samen op de foto en we vervolgden onze route weer.

In Nerja aangekomen was het rollator en buideltasjes gehalte hoog. De Pensionados waren hier uitgestreken, waaronder veel Engelse zon aanbidders. Vriendelijke mensen maar ik moest hard zoeken naar de lokale bevolking. Afijn het is een prachtig stadje, zon strand en dagelijks blauwelucht.






#Vmadventure Nerja - Malaga 12-01-15


On my way to Malaga






























Na een aantal dagen in Nerja was ik toe aan de volgende stap. Malaga was de volgende bestemming.
De weg naar Malaga was opnieuw de Carretera RED.

Een tweetal wielrenners zorgden voor een mooi windscherm en brachten me een eind naar Malaga. In de zomer moet het hier gigantisch druk zijn zo te zien aan het aantal hotels en appartamenten. Bij het binnenrijden van Malaga moest ik even denken aan Rotterdam. Samen met een Afrikaan op een fixie bike reed ik het centrum van Malaga in. Het heeft echt de uitstraling van een havenstad. De charme van de stad moest ik nog zien te vinden. De wegenstructuur was lekker chaotisch overal eenrichtingsverkeer en veel stoplichten.

Mijn hostel heet het Pink hostel en was vroeger inderdaad een club waar dames rond palen hingen, gelukkig hebben ze de bedden wel veranderd. Het is een lekker chaotisch hostel waar je nergens op hoeft te lettten. Ik verblijf hier al weer even en word elke dag weer verbaasd door de stad en zijn bezoekers.


No comments:

Post a Comment