Monday, May 13, 2013

Ja ook ik zeg 29''

Specialized Carve Expert 29er


Vorige week donderdag in de les Cimes de Waimes marathon werd ik opnieuw geconfronteerd met de voordelen van een 29'' mountainbike.
Er stonden eigenlijk bijna alleen maar 29ers aan de start. Toen ik op de zoveelste modderstrook die grote wielen rechtdoor zag gaan en ik aan het zwieren was, wist ik genoeg. Dit was voor mij de tijd om over te stappen. Het ging de Specialized Carve Expert worden in het zakelijk zwart.

Zaterdag had ik hem dan ook en zondag liet ik hem kennis maken met zijn eerste modderstroken in de polders in Goes.
Alle voordelen kwamen duidelijk naar voren en mijn glimlach werd alleen maar groter.
Maandag was het tijd om te kijken hoe hij het deed op het Patrick Tolhoek Parcours te Burgh-Haamstede.
Dit is een snel interval rondje met de nodige klimmetjes,los zand,scherpe bochten in combinatie met snelle singletracks. Na 1 uur en 30 minuten gefietst te hebben was ik helemaal vertrouwd aan deze fiets.

Maandag 20 mei zal duidelijk worden hoe hij presteert in de 90 km Ardennes Trophy Marathon te La Reid Belgiƫ.


29er test


EveryTrail - Find hiking trails in California and beyond

No comments:

Post a Comment