Sunday, May 26, 2013

Straffe duurtraining, windvlaktes en bosgebied

Even uit de wind in Kalmthout na de Zeeuwse windvlaktes

Zondagochtend uitslapen zat er niet bij, want er stond een nieuwe duurtraining op de planning.
Na een stevig bord pasta was de basis gelegd. Zoals zo vaak ging de route naar Belgie.
De wind was duidelijk aanwezig met windkracht 5 gelukkig had ik hem grotendeels achter. 

In Belgie aangekomen had ik er geen last meer van door het bosrijke gebied te Kalmthout en Brasschaat. 
De regen bleef gelukkig weg maar na een onverhard fietspad nam ik een hoop Belgische bosgrond mee naar huis. Ook vandaag ging ik weer bepakt en bezakt op pad, ach het gewicht gaat al wennen.
Op de terugweg was Kapellen in feest stemming, de plaatselijke dorps dag was aan de gang. 

Terug over Putte en Hoogerheide maakte ik weer kennis met de Zeeuwse wind. Die had ik dan ook de hele terugweg tegen. De wind is niet je beste vriend, maar je word er wel sterker van. 
Thuis aangekomen stond de teller op 150 km. Als je dan weer thuis bent is alles luxe en de koelkast je beste vriend.


Mijn trouwe audax velo
De kwaliteit van de Belgische zondags bakker !

No comments:

Post a Comment