Monday, May 20, 2013

Top prestaties in Top blubber

Antoine de Kort voor als je hem niet meer kent.


2e pinksterdag 6 uur te Kapelle. 

Sebastiaan Zweedijk,Jacob de Roo en ik (Antoine de Kort) vertrekken richting La Reid (Theux) te België. Dit voor de 90 km marathon les Ardennes Trophy en tevens het Belgisch Kampioenschap Marathon.
Nu zijn wijn natuurlijk geen belg maar wij waarderen de Belgische Marathons dan ook zeker en vast. 

De weersvooruitzichten waren met 22 mm regen nou niet echt om naar uit te kijken. Aangezien de marathons eigenlijk nooit afgelast worden in België en we al ingeschreven waren moesten we dan ook zeker mee doen. 
Ach het maakt de uitdaging alleen maar groter in dit soort omstandigheden. De afgelopen dagen had het al goed ingeregend in dit bosrijke gebied. 
Na de start om half 10 volgde destart klim, hier na mochten we gelijk kennis met de drassige ondergrond. Welkom, hier zouden we nog 90 km doorheen moeten banjeren. Jacob en Sebastiaan mochten op de eerste startrij staan. Ze waren dan ook in geen veld meer te bekennen toen ik ik van start mocht. De regen viel in de eerste kilometers maar maakte het er niet vervelend op.
Diverse bikers reden lek of hadden pech. Mij ging het nog goed af met totaal 2 schuivers in deze modderbak en 1 lekke band. Na de 3e bevoorrading waren mijn remblokken achter helemaal op. Met alleen nog maar mijn voorrem moest ik dan ook doen. Zelf had ik me voorgenomen om met mijn verstand te rijden en geen risico's te nemen. Dus koos ik voor de kortere 70 km afstand. 
Er waren dan nog 13 km te gaan en ik zou uitkomen op 1800 hoogtemeters in totaal. Het was goed voor mij, de kracht ontbrak in deze laatste kilometers en er was geen tijdsdruk meer. Hoe het voelde? Voor mij was dit tot nu toe de zwaarste marathon die ik ooit gereden had. Toen ik de barbecue door het bos rook, wist ik dat de finish inzicht was. 

Jacob de Roo was net gefinisht en bleek 47e te zijn geworden. Een top prestatie natuurlijk in deze top blubber. Sebastiaan had zijn marathon gelaten voor wat het was, hij zat niet in zijn ritme de afgelopen week. 
Dan sta je daar, niet meer herkenbaar met een fiets die verdwenen is achter de modder. 
Natuurlijk niet te vergeten met een voldaan gevoel en een hoop vuile was.

No comments:

Post a Comment