Friday, May 10, 2013

Terug kijken op les Cimes de Waimes

Les Cimes de Waimes 2013
Prachtige plaat van ludo-grafica.nl
Serieus kapot gaan noem je dat !
Deze biker is Guido Dreesen met nr 225 werd hij dan ook 25e respect 

9 mei en het was tijd voor de 1e marathon. 5 uur in de ochtend vertrokken we bij Jacob de Roo samen met Sebastiaan Zweedijk, Ricky Sluijs en Pim van de Swaluw richting Waimes Belgie. Met het doel om daar om 9 uur aan de start te staan van de 85 km marathon.

De eerste echte marathon van het jaar om het zo maar te zeggen, voor ons allemaal. We mochten dan ook vooraan starten en vlogen vervolgens met zo'n 500 deelnemers de start klim op. Hier werd het verschil al gemaakt. Wie er snel van start kon gaan was wel duidelijk. Hoe mooi het weer ook zou worden, het leek er nog echt niet op. De regen maakte er een grote bende van, na de eerste kilometers was mijn fiets dan ook niet meer herkenbaar.
Prachtige technische afdalingen volgden en steile klimmen maakte het iedereen nog wat moeilijker. Het mooie van deze jaarlijkse marathon is, dat er elk jaar fanfares en drumbands je aan de kant opzwepen om nog harder te gaan. Voor mij volgde er 1 lekkeband wat de nodige tijd opleverde. Zoefff daar kwam Daniel Paardekoper voorbij gevlogen. Zijn tempo op pakken geen optie, dus dan maar mijn eigen tempo draaien.
De 29ers waren ook hier weer in overvloed en ik met mijn 26er zag daar toch wel het voordeel van in. Zeker na de lange modderstroken waar je met zo'n 29er behoorlijk in je element bent en je met je 26er aan het vechten bent om je weg te vinden.

Na binnenkomst hoorde ik dat Pim 34e was en Jacob 54e en mijn inspanning leverde een 149e plaats op. Na de nodige voeding reden we terug naar het vlakke Zeeland. De Marathon spirit zit er weer helemaal in, dus laat die volgende marathon maar komen.
Die dag was het trouwens weer drie dubbel waard ondanks we met een busje vol met vuile fietsen en kleding naar huis reden.

Zie voor een foto impressie The best of les Cimes de Waimes 2013
Zie voor de complete uitslag Klassement les Cimes de Waimes



No comments:

Post a Comment