Monday, April 7, 2014

Ronde van Vlaanderen kieken bij Ekko te Utrecht


Bijlage: Video en Gps
Bron: Ekko
Avontuur is verslavend want dit weekend had ik eigenlijk de plannen om thuis te blijven. Thuis voor de buis naar de Ronde van Vlaanderen kijken. Tot dat ik las dat je deze koers ook bij Pop Podium Ekko te Utrecht op groot scherm kon kijken. Dus de plannen werden gewijzigd en Utrecht was de bestemming.

De gemiddelde burger denkt bij het uit zijn bed stappen niet gelijk aan Pasta. Een beetje wielrenner met kilometers voor de boeg weet dat dit er bijhoort, een zwaar ontbijt dus. Kwart over 8 vertrok ik dan ook richting Bergen op Zoom om zo via Oudenbosch de Moerdijkbrug over te steken. Prachtig hoe de omgeving per kilometer om mij veranderd. De nodige regen kon me weinig schelen met de juiste overschoenen en sokken van Grip Grab. Boerenland,knotwilgen,lammetjes en grazende koeien hoe Hollands wil je het hebben. Na Vianen,Lexmond en Nieuwegein bereikte ik Utrecht waar ik voor kwam. Na mijn koerspak verwisselt te hebben voor vrijetijdskleding was het tijd voor een Belgisch biertje en een goed bord friet met Tripel Stoofvlees. Ondertussen zaten de renners in de Ronde van Vlaanderen te tandenbijten, ja kasseien die voel je door heel je lichaam. De zaal was afgeladen vol met wielenliefhebbers en de sfeer was dan ook erg gezellig.

Na het einde de koers vertrok ik om nog even het centrum van Utrecht te ontdekken. Voor de terugreis verkoos ik de trein, lekker met de benen languit richtinghuis.


No comments:

Post a Comment