Sunday, April 27, 2014

Samen brullen we die Zeeuwse leeuw naar het podium @Havelterberg

Vrienden van Velo Moda: Antoine de Kort,Thijmen van de Vrede,Geerten van de Vrede en Jan van de Vrede

Thijmen van de Vrede klaar voor het goudezand
Havelterberg
Het was de dag na Koningsdag voor mij een rustige zondag. Voor Thijmen van de Vrede was het RACEDAY. 9 uur zat ik in huize van de Vrede aan de koffie. De auto was ingeladen en Jan van de Vrede was vandaag de chauffeur. Wij zouden als verzorger en supporter dienen vandaag.

Half 10 reden we dan ook richting Havelterberg (Drenthe) een kleine 270 km. 2 en een half uur later stonden we dan ook in Havelterberg. Thijmen ging zich rustig voorbereiden op de Wedstrijd en Jan en ik gingen de Elite bikers aanmoedigen.
Kwart over 3 was het aan Thijmen de beurt. Vanaf de voorste startrij had hij dan ook goed zicht op de route. Zoals anders ging het start veld er gelijk voluit van door. Thijmen hield zich sterk in de top 3 en liet zich niet kennen op dit technische parcours. Het was opgehouden met zachtjes regenen en dat zorgde voor de nodige zware omstandigheden.
Al filmend en schreeuwend moedigde ik hem aan. Jan had plaatsgenomen in de verzorgingszone en zorgde voor alle bidons en de nodige support. De 1 uur en een kwartier kwam in zicht en Thijmen bevond zich op de vierde plek. Ik haastte me richting de finish. Daar kwam Thijmen aangestormd sprintend voor de 3e plek. Jan en ik brulde deze Zeeuwseleeuw naar het podium en Thijmen mocht plaatsnemen op de 3e plek.

Na de huldiging reden we richting Utrecht waar vriend van Velo Moda Geerten van de Vrede woont. Hij had voor ons een koningsmaaltijd gemaakt. Pasta, ja daar maak je elke fietser wel blij mee. Vervolgens werd het tijd om terug te gaan op zoek naar de Zeeuwse zon. Bij het binnenrijden van Zeeland liet de zon zich dan ook nog even zien.

De laatste Zeeuwse zonnestralen

Voor wie de video bekijkt, die brullen dat was ik en Thoi dat is Thijmen zijn bijnaam.


2 comments:

  1. Weer een mooi beeldverslag met een prachtig verhaal.

    Bedankt voor de support, in de regen en de zandmodder!

    Groeten van Marjanne

    ReplyDelete
  2. Hoi Mannen
    Wat een eind sprint en wat een geweldig live verslag....top om het zo te volgen!!!
    Op naar de volgende wedstrijd en werken naar de eerste plaats dat gaat vast lukken met zo'n team om je heen Toi!!!!
    X Nelleke

    ReplyDelete