Friday, October 3, 2014

Having a good time in France + Video

Foot Love Grip Grab Socks
Sand, Forest and Sea
#vmadventure


Na de rust in Lacanau zette ik mijn route voort richting Mimisan. Prachtige fietspaden genaamd Velodysee volgden, nog mooier dan de voor mijn bekende paden op Burgh Haamstede. Duinen, bos, zee en heerlijke frisse lucht. Onderweg sprak ik een Frans echtpaar bepakt op de fiets. Zij gingen richting de Pyrineen op zoek naar werk voor aankomende winter.

In Bicarosse sprak ik bij de Lidl met Travis (Australiƫ) en Kahar (Ierland). We aten samen wat en besloten samen door te trekken richting Mimisan. Zij hadden het plan om bij Mimisan in het bos aan het strand wild te kamperen. Dus we zochten het strand op. Toen ik een Franse vrouw aansprak met de vraag hoe ik het snelste bij het strand kwam nodigde ze ons uit om bij haar te slapen. Zo doende zaten we savonds te eten bij haar aan tafel en volgde later een Frans ontbijt.
Na het ontbijt vertrokken we richting Hossegor met in onze gedachten de Quiksilver Pro France surf contest die daar gaande was. We vonden voor zonsondergang een plek in het bos om de tent op te zetten. 
De volgende dag gingen we terug naar Het strand van Hossegor op zoek naar de surf contest. We waren op tijd, want we konden Kelly Slater 50 minuten in actie zien zover we niet afgeleid werden van het vrouwelijk schoon op het strand. Na nog een frisse duik en een gratis douche ging de reis verder richting Biarritz. Deze twee fietsers leerde me geld besparen door gratis water,voordelig eten,gratis wifi en slaapplekken te vinden. 
In Biarritz was het donker en vonden we een verlaten park waar we de tent in het donker opzette. Bij het openen van ons beperk werden de eerste honden al uitgeladen. We stonden blijkbaar op het plaatselijke honden poep veld. Na een goed ontbijt aan de kust zwaaide ik mijn nieuw gemaakte vrienden uit. Nu weer even genieten van het comfort van een Jeugd herberg met een normaal bed. 
Het leven is hier goed en de zun schijnt elke dag.




No comments:

Post a Comment