Monday, May 28, 2012

Ardennes Trophy 2012

Bikers: Antoine de Kort, Jacob de Roo, Sebastiaan Zweedijk


Wow de temperaturen stijgen en de Marathon kalender staat goed vol.
Vanochtend vertrok ik samen met Sebastiaan Zweedijk en Jacob de Roo om een marathon te rijden in  Theux in de Belgische Ardennen. Het ging hier om de Ardennes Trophy 2012, afstand 90 km met 2400 hoogtemeters. 


6 uur reden we weg om vervolgens half 10 van start te gaan. In mijn startvak stond ik vooraan en zoals zo vaak kon er gestart worden met een start klim. Na het start sein reed ik iets te enthousiast omhoog maar ik kon mijn tempo terug op pakken om vervolgens aan te sluiten bij een groepje met een leuke snelheid. In de eerste kilometers reden we met een grote groep verkeerd waardoor we de eerste 20 kilomter hadden gemist. Afijn dan kan je omkeren maar dat heeft dan ook geen zin meer. De klimmen waren technisch,lang en de afdalingen lagen vol met stenen en boomstronken. De temperatuur steeg naar zo'n 28 graden en het was dan ook lekker stoffig.

De rit verliep niet helemaal vlekkeloos, met een verzameling van 2 lekke banden en 1 gebroken ketting. Al met al voelde ik groei in mijn prestaties met klimmen en uithoudingsvermogen wat mij toch weer een voldaan gevoel gaf. Volgens mij heb ik dan ook heel de rit met een grote glimlach op mijn gezicht gereden.

Sportograf best of gallery

Ardennes Trophy 2012



No comments:

Post a Comment