Monday, May 7, 2012

Burgh Haamstede Zomercup 2012

Bikers: Antoine de Kort, Thijmen van de Vrede en Pim van de Swaluw























Vanavond was het weer zo ver. Samen met VeloModa vriend Thijmen van de Vrede reden we af naar Burgh Haamstede zomercup 2012.  In Burgh Haamstede ligt dan ook het beste mountainbike parcours van Zeeland. Thijmen ging voor de overwinning en ik ging voor optimaal presteren.

Het rondje lag er snel bij met mooie singletracks, lange klimmen en een snelle afdaling die overging in een kronkelige singletrack.
Omdat ik de wedstrijd in Kruiningen ook deel had genomen mocht ik vooraan starten. Samen met VeloModa vriend Pim van de Swaluw die al volledig gefocust was op gaan gaan. Bij de start kon ik aardig meekomen. Thijmen reed bij de eerste 3 en Pim gooiden hem net voor de bocht daar nog even tussen. Ik volgde de stoet totdat mijn harstlag zijn grens bereikte en zei dit houd je niet vol. 189 gaf mijn Polar aan en ik zakte wat terug met nog een biker in mijn wiel. Na de snelle singletracks vloog deze 29 biker over me heen.  Het was voor mij inleveren op wat ik had gegeven.

De laatste 10 minuten waren dan ook de lekkerste minuten. Ze noemen me wel is een diesel, komt vast door die duur trainingen. Al met al over de finish met een tevreden gevoel ik had alles gegeven en er zat groei in mijn prestaties. Wie stond er op het podium ?  Thijmen op nummer 1, Anco Korteweg 2, en Pim op plaats 3.

No comments:

Post a Comment