Wednesday, May 9, 2012

Interview met Tri-bikester Lisette de Heide



Nu volg ik al enige tijd Lisette de Heide. Deze dame uit Goes is een fanatiek tri-bikester die zicht voor bereid om zicht te klasseren voor de Paralympics te London 2012. Dit vraagt de nodige training en wedstrijden. Zij houd ons dan ook op de hoogte met haar blog www.lisettedeheide.blogspot.com

Tri-biking is niet voor iedereen bekend. Het gaat hier om een racefiets met driewielen die betreft materiaal niet onder doet voor een professionele racefiets. Nu heb ik Lisette haar oren van haar hoofd gevraagd over haar sport en haar ambities.


Waarom heb je voor tri-biking gekozen ?

Na het verre reizen voor mijn roeisport was Tri-biking een mooie sport die ik in mijn eigen omgeving kan uitvoeren.

Hoe heb jij je voorbereid op het wedstrijd seizoen ?

Door regelmatig te spinnen en te trainen op kracht in de fitness.

Je bent de enige Tri-bikester in jou westrijd klasse, hoe zit het dan met begeleiding?

Mijn trainingsschema's worden gemaakt door Jan Eversdijk en Thijmen van de Vrede geeft de training. Daarnaast word ik begeleid voor mijn Bondscoach waar mee ik ook naar Italië ga.

Oke vertel wat gaat er in Italie gebeuren?

Samen met de KNWU talenten selectie gaan wij twee para-cycling wedstrijden rijden waar onder één worldcup wedstrijd te Rome..

Hoe combineer je werk met topsport?

Door de week werk in zo'n 20 uur waarvan alles in de ochtend, dit maakt het voor mij mogelijk om smiddags te trainen. Als ik word uitgekozen voor de A-selectie moet ik mijn werk opzeggen en volledig voor de sport gaan.

Je investeert veel tijd in de sport dit zorgt voor kosten neem ik aan. Is het moeilijk om sponsors te vinden ?

Ja de sport is vrij onbekend hierdoor is er nog niet veel aandacht voor.

Wat maakt het interessant voor bedrijven en instellingen om jou te sponsoren?

Hun logo kan worden geplaatst op mijn blog of ze kunnen sponsoren aan de hand van hun product of middelen. Daarnaast trek ik wel degelijk de aandacht met een driewiel racefiets. Mensen kennen het niet dus kijken gauw even om.

Lisette, bedankt voor dit interview en ik zou zeggen leef je doelen na !

Graag gedaan en voor meer info kijk maar op mijn blog

www.lisettedeheide.blogspot.com

No comments:

Post a Comment