Wednesday, November 26, 2014

#vmadventure On my way to Lisboa + VIDEO

Nee dit is niet de Golden Gate Bridge
Dit is Lisboa


Na een nacht door gebracht te hebben in een zowat leeg Hostel verliet ik Ericeira.
Op weg naar Sintra, een stad die op de UNESCO werelderfgoed lijst staat.

Voor dat ik in Sintra was nam ik een bezoek aan de Lidl. Een vriendelijke man probeerde aan mij een kalender te verkopen. Deze beste man had het waarschijnlijk niet breed dus ik bood hem een blikje cola aan, wat hij dankbaar in ontvangst nam. Ja het verschil tussen arm en rijk is mij op deze reis wel duidelijk geworden.
Dat Sintra tegen een helling ligt wist ik, er volgde dan ook een mooie klim naar het centrum. Wat volgde was een sprookjse achtige stad. Deze achtbaan afdalingen waren een groot plezier en hadden wel iets weg van de Efteling. Al moest er wel opgelet worden op deze smalle wegen.
De volgende bestemming was Cascais een kustplaats voor Lissabon. Tijdens een korte pauze kwam ik in gesprek met een 58 jaar oude Oostenrijkse Mega Marathon loper. Ja hij had in Zwitserland een 85 km lange berg marathon gelopen (RESPECT). Hij was geboeid door mijn reis en had zelf ook de plannen om dit te gaan doen.
Lissabon was niet ver meer, en met de wind in de rug schoot het dan ook aardig op. Een lokale renner passeerde mij op een racefiets. Dit tempo kon ik wel bijhouden en ik kwam met hem in gesprek. Hij was aan het trainen voor de komende Mountainbike marathons. Ondertussen kreeg ik een rondleiding door Lissabon. Hij vertelde mij ook dat ik niet met de fiets over de brug kon. De enige optie is de boot of de trein nemen. Na onze Strava gegevens te hebben uitgewisseld gaf hij mij een gratis kaartje voor de boot.

In Lissabon trok het Golden Tram 242 hostel mijn aandacht, dit is dan ook mijn hostel tm zondag. Later bleek dat ze dit jaar de prijs van Werelds beste hostel hebben gewonnen. De komende dagen is het tijd om Lissabon te verkennen.


http://www.goldentram242lisbonnehostel.com


No comments:

Post a Comment