Tuesday, November 4, 2014

#vmadventure Vila Flor to Lamarse

De achterliggende weg is de IC5 autoweg
Mijn weg had een iets hoger stijging percentage.

Vandaag was het weer zo'n rit waar de kilometers niet opschoten.Van de berg het dal in en vervolgens met zo weinig mogelijk asfalt weer omhoog. Voor je kijken en genieten dan vliegt de tijd voorbij. De 25 kg bagage achter en 6kg voor gaat dan ook liever naar beneden dan omhoog.

In dit gedeelte van Portugal is dan ook geen bar,supermarkt of bank te vinden. Platteland,houthakkers,boeren, mensen zo oud als steen en allemaal genieten ze evenveel van de gezonde leef omstandigheden. De wind uit de kust wil me terug blazen en de klimmen pijnigen mijn kuiten. In de afdaling snijd de wind + rijwind door alles heen en voel ik me als een ijsklontje. In de klim als ik het nog niet warm genoeg heb met 3 lagen kleding komt de zon me weer begroeten.

Dit is afzien maar ook afzien is puur genieten. Je leert zo het comfortabele leven alleen maar meer te waarderen. In Lamarese vind ik een comfortabel hotel en geniet ik van een forse maaltijd geserveerd door vriendelijke dames. Wat houd ik van dit leventje Viva Portugal


No comments:

Post a Comment