Monday, November 10, 2014

#vmadventure Portugal in the rain

A sunny Hostel in Aveiro
Rossio Aveiro Hostel


Porto heb ik achter me gelaten en de route heeft me in het Zuidelijke Aveiro gebracht. Prachtig hoe je met 70 % zachte regen en 30 % harde regen met een glimlach nog kan rond fietsen. Ja goede kleding en een beetje gek zijn is het geheim.

Porto gaf me geen kans voor een warming up en na de bekende Dom Luis brug over te steken ging de weg omhoog het dal uit. Vervolgens zocht ik de kust op voor een wat vlakkere route. Wow wat heb ik die oceaan gemist, prachtig de kracht van de golven en de zilte lucht. Er schuilt dus toch nog een echte Zeeuw in me. De route was door het grijze weer wat somberder geworden. De gebouwen met gekleurde tegels gaven wat kleur op deze grijze dag. 
Bij een korte stop hoorde ik achter me "Alles goed" met een Portugees accent. Een Portugees vertelde mij over zijn tijd in Amsterdam, hij had hier gewerkt. Hij vroeg of mijn fiets te koop was en keek met een grote glimlach naar de stalen ros. De koop ging natuurlijk niet door en ik vervolgde mijn weg. De laatste kilometers hield het op met zachtjes regenen en riep ik "is that all you have, I can have you !" Gek genoeg het hielp even ging het wat rustiger regenen. Even ja vervolgens kwam de oceaan weer uit de lucht gevallen. 

Gelukkig kwam in daar in Aveiro in een heerlijke comfortabel Hostel terecht #RossioAveiroHostel. Goede keuken, prachtige woonkamer en een goed bed hopen dan maar. 

www.aveirorossiohostel.com


No comments:

Post a Comment